فاطمه مرادی

روانشناس کودک و نوجوان

فاطمه مرادی

روانشناس کودک و نوجوان

نقش روانشناس کودک چیست؟

شرح شغل روانشناس کودک شامل انجام تست و تجزیه و تحلیل برای ارزیابی و تشخیص مشکلات روان، هوش و رفتار است. افراد در مسیر شغلی روانشناس کودک، استراتژی‌های پیشگیری را طراحی می‌کنند، مانند کمپین‌هایی علیه بارداری نوجوانان، اعتیاد به الکل و آزار و اذیت. آنها از سایر کارشناسان و پرسنل پزشکی متمرکز بر کودک مشاوره می گیرند. تأثیر شرایط خانوادگی و اجتماعی کودک بر سلامت روانی - بین فردی، مراحل رشد و مشکلات رفتاری، حوزه دیگری است که روانشناسان کودک به بررسی آن می پردازند. شرح شغل روانشناس کودک شامل حمایت از کودکانی است که بی خوابی وحشتناک دارند، در عذاب دائمی هستند یا با رنج طولانی مدت دست و پنجه نرم می کنند. افرادی که در مسیر شغلی روانشناس کودک هستند و در محیط‌های دانشگاهی به کار می‌روند بر چگونگی تأثیر مسائل عاطفی و رفتاری بر یادگیری تمرکز می‌کنند.


به مسائل رسیدگی کنید

روانشناسان کودک از نوجوانان می خواهند که احساسات و عواطف خود را با جزئیات شرح دهند. مشکلات روانی کودکان شامل سوء استفاده، افزایش سن، قلدری، کنترل خشم، مشاغل، افسردگی، روابط، تصور از خود و استرس است. شرح شغل روانشناس کودک شامل کمک به دانش آموزان در تصمیم گیری در مورد زندگی خود و برخورد با مسائلی مانند اختلاف نظر است. دانش آموزان از روانشناسان کودک مشاوره دریافت می کنند.

غلبه بر ناتوانی ذهنی

روانشناسان کودک با بهبود چالش های فکری کودکان در محیط مدرسه به آنها کمک می کنند. آنها می توانند از جوامعی حمایت کنند که از نظر اجتماعی و جمعیتی متنوع هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد